Berlingske Business

Analytiker: Kåre Schulz er et ufatteligt stærkt kort

Udnævnelsen af den tidligere Novo Nordisk-direktør Kåre Schulz som ny topchef for Lundbeck betegnes af aktieanalytiker Michale Friis-Jørgensen fra Alm. Brand Markets som noget af et scoop.

Udnævnelsen af den tidligere Novo Nordisk-direktør Kåre Schulz som ny topchef for Lundbeck betegnes af aktieanalytiker Michale Friis-Jørgensen fra Alm. Brand Markets som noget af et scoop for den Valby-baserede medicinalkoncern.

- Det er en ufattelig stærk kandidat, som Lundbeck har fået fingrene i. Kåre Schulz er meget, meget velanset i investorkredse og har en stærk track record fra Novo Nordisk. Det er en lidt anden udfordring han står over for hos Lundbeck end hos Novo Nordisk, men det er klart et stort plus, at man har kunnet tiltrække en så stærk kanditat til Lundbeck, siger Michael Friis Jørgensen til Ritzau Finans.

- På den anden side set skal man dog heller ikke forvente mirakler. Lundbeck skal eksekvere på sin pipeline og det er ligesom det, der skal trække dem ud af den nedgangsperiode, som de er inde i nu. Men det er helt klart en mand ved roret, som vil give ro på investorkredse, tilføjer analytikeren.

Han venter derfor en positiv kursreaktion fra morgenstunden.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen