Berlingske Business
17:42

Amplifon om Audinova-bud: Undersøger altid alle muligheder

Høreapparat
Den italienske høreapparatforhandler Amplifon vil ikke afsløre, hvorvidt selskabet er med i opløbet om hollandske Audionova, der gennem de seneste måneder har været rygtet på vej mod et salg. (Foto: Malte Kristiansen/Scanpix 2016) Foto:

Den italienske høreapparatforhandler Amplifon vil ikke afsløre, hvorvidt selskabet er med i opløbet om hollandske Audionova, der gennem de seneste måneder har været rygtet på vej mod et salg.

Alle opkøb omkring kernemarkederne bliver dog altid overvåget nøje, fortæller selskabet selv. Og Audionova er netop til stede på en stribe af Amplifons kernemarkeder i Europa.

»Der har været mange rygter om et potentielt salg af Audinova. Vi kan ikke kommentere på rygter og spekulation. Opkøb har dog altid været en del af Amplifons strategi i fortiden, og det vil også fortsætte i fremtiden. I Amplifon er vi altid interesserede i at evaluere opkøbsmuligheder på de internationale markeder, inklusive visse europæiske markeder, der er et nøglefokus for os,« siger Enrico Vita, der er administrerende direktør hos Amplifon, i et interview med Ritzau Finans.

Amplifon

Amplifon har også store vækstambitioner for de kommende år. I marts lancerede selskabet sin nye vækststrategi for perioden frem til og med 2018, hvor Amplifon satser på at åbne mere end 600 nye butikker, at øge driftsmarginen (EBITDA) med mere end 1,5 pct.point samt at levere en høj encifret årlig vækstrate.

I strategien lyder formuleringen, at Amplifon vil »styrke sin globale førerposition yderligere og levere vedvarende salgsvækst og marginudvidelse gennem udnyttelse af den unikke forretningsmodel.«

Fokus i strategien er på Amplifons otte kernemarkeder, der står for mere end 70 pct. af det globale detailmarked for høreapparater. De otte markeder omfatter USA, Tyskland, Frankrig Spanien, Italien, Holland, Storbritannien og Australien.

Audionova har mere end 1300 butikker fordelt på 12 europæiske lande, nemlig Belgien, Luxembourg, Holland, Frankrig, Schweiz, Tyskland, Italien, Portugal, Spanien, Ungarn, Polen og Danmark.

Niels Jacobsen

Amplifon er verdens største høreapparatforhandler med tilstedeværelse i samlet 22 lande. Kæden har en global markedsandel på 9 pct. og omkring 8700 salgssteder på globalt plan.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen