Berlingske Business

Amerikanske Monsanto ser gerne højere byd fra tyske Bayer

pix: MONSANTO-M&A/BAYER
Rygterne vil nu vide, at den amerikanske koncern, der laver gødning og såsæd, er parat til en fusion med den tyske kemigigant Bayer - hvis prisen altså er rigtig. Foto:

Først fik de en kurv - men nu byder amerikanske Monsanto sig tilsyneladende alligevel til.

Rygterne vil nu vide, at den amerikanske koncern, der laver gødning og såsæd, er parat til en fusion med den tyske kemigigant Bayer - hvis prisen altså er rigtig.

Ifølge Bloomberg News er Monsanto klar til et opkøb, hvis priser per aktie kommer til at ligge på mellem 135 og 140 dollar mod de 122 dollar per aktie, som Bayer bød i første omgang.

Men en højere pris kan være en bitter pille at sluge for Bayer for at få fingrene i Monsanto. Det skriver den tyske avis Handelsblatt ifølge Reuters.

Pix: monsanto

»Amerikanerne foreslår en forhøjelse af buddet på mellem 10-15 dollar per aktie, skriver avisen på baggrund af unavngivne kilder.«

Regner man det om, vil det betyde, at Bayer, der blandt andet står bag hovedpinepillen Aspirin, skal op med 5-7 mia. dollar mere i forhold til det første tilbud på 62 mia. dollar.

Ender det i sidste ende med en fusion, vil verdens største leverandør af landbrugskemikalier og såsæd se dagens lys.

MONSANTO

Bayer falder onsdag formiddag på børsen i Frankfurt med 0,4 pct. til 89,14 euro.

Danske Novozymes arbejder sammen med Monsanto om produkter til landbruget i den såkaldte BioAg-alliance.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen