Berlingske Business

Amerikanske medicinalvirksomheder indgår milliardhandel

ABBVIE-RESULTS/
Foto:

Det amerikanske medicinalselskab Abbvie har natten til torsdag præsenteret en stor pose penge på 21 mia. dollar og dermed sikret sig et ja til en fusion fra det ombejlede medicinalselskab, Pharmacyclics.

Det fremgår af Bloomberg News.

Abbvie betaler 261,25 dollar per aktie i Pharmacyclics og sikrer sig dermed rettigheder til kræftmidlet Imbruvica, der blandt andet er godkendt som behandling af blodkræftformen kronisk lymfatisk leukæmi, CLL. Buddet ligger 13,4 pct. højere end Pharmacyclics-aktiens slutkurs onsdag, men svarer til en præmie på hele 39 pct. sammenlignet med lukkekursen den 24. februar, inden Bloomberg kunne berette at selskabet lå i forhandlinger om et salg.

Onsdag - 11BUS20150210-153656-4.jpg

Også medicinalselskabet Johnson & Johnson var ifølge Bloomberg interesseret, men blev overbudt af Abbvie i sidste øjeblik.

Imbruvica solgte for 492 mio. dollar sidste år, men analytikere venter ifølge Bloomberg, at omsætningen når op på i omegnen af 3,6 mia. dollar i 2018.

Novo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen