Berlingske Business

Amerikansk medicinalkæmpe slår forventninger og opjusterer

PFIZER-RESULTS/
Det amerikanske medicinalselskab Pfizer, der blandt andet er kendt for Viagra-pillen, leverede bedre end ventet i andet kvartal, og samtidig opjusteres forventningerne til hele årets omsætning og resultat en smule. Foto:

Det amerikanske medicinalselskab Pfizer, der blandt andet er kendt for Viagra-pillen, leverede bedre end ventet i andet kvartal, og samtidig opjusteres forventningerne til hele årets omsætning og resultat en smule.

Pfizer hentede en justeret indtjening per aktie på 0,56 dollar i kvartalet mod ventet 0,52 dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Resultatet blev hentet på baggrund af en omsætning på 11,85 mia. dollar mod ventet 11,42 mia. dollar blandt analytikerne.

BM

yy

Salget af Viagra, der dog langt fra er den største sællert hos Pfizer, gik ligeledes over forventning i andet kvartal, hvor der blev solgt for 448 mio. dollar globalt mod ventet 404,3 mio. dollar blandt analytikerne.

For hele 2015 opjusteres forventningerne, så der nu ventes en justeret indtjening per aktie på 2,01-2,07 dollar mod tidligere ventet 1,95-2,05 dollar. Analytikerne ventede inden regnskabet et justeret resultat per aktie for hele regnskabsåret på 2,04 dollar, viser estimaterne fra Bloomberg News.

USA APPLE WATCH LAUNCH

På toplinjen præciseres forventningerne i opadgående retning til 45-46 mia. dollar mod tidligere 44-46 mia. dollar. Analytikerne ventede inden regnskabet en helårsomsætning på 45,7 mia. dollar.

Pfizer-aktien stiger med 1,1 pct. til 34,70 dollar i det amerikanske formarked efter regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen