Berlingske Business

Ambu-topchef: Vores medicin viser sig som den rigtige

lars marcher
Vi har været stærke historisk i Europa, og det er glædeligt at have de høje procenter. Det er højere end både vores konkurrenter - og det man ser i nærliggende brancher, lyder det fra selskabets topchef, Lars Marcher. Foto:

En god udvikling i Europa og investeringer i væksten i Asien har båret frugt for medicokoncernen Ambu, der blandt andet producerer og sælger udstyr til hospitaler.

Sådan lyder det fra selskabets topchef, Lars Marcher, efter at selskabet har afsluttet regnskabsåret 2014/2015.

I fjerde kvartal opnåede selskabet en organisk vækst på 10 pct., mens driftsoverskuddet før skat og renter steg med 37 mio. kr. til 117 mio. kr.

- Den medicin og operation, vi er igennem, virker. Det er en flot vækst, og det er det, som vi skal forsøge i hvert eneste kvartal. Det er yderst godkendt, siger Lars Marcher til Ritzau Finans.

ambu

Ambu har haft fremgang flere steder, hvor der blandt andet var en organisk vækst på 16 pct. i Europa i kvartalet, mens væksten lød på 12 pct. i Nordamerika.

- Vi har været stærke historisk i Europa, og det er glædeligt at have de høje procenter. Det er højere end både vores konkurrenter - og det man ser i nærliggende brancher.

- Sydeuropa er kommet rigtig fint i gang, efter at lande som Italien og Spanien har været presset i flere år. Udviklingen har også været god i Tyskland og Frankrig, så det er en bredt funderet fremgang, som også gør direktøren glad, siger Lars Marcher.

ambu

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen