Berlingske Business

Ambu opjusterer forventningerne til væksten

Ambu
CEO Lars Marcher fra AMBU Foto:

Medicoselskabet Ambu leverede et tredje kvartals regnskab, som fik selskabet til at opjustere forventningerne til væksten for hele året, men de finansielle poster driller selskabet.

Det fremgår af selskabets regnskab.

Koncernen omsatte i tredje kvartal for 482 mio. kr. med en vækst på 9 pct. i lokal valuta og 21 pct. i danske kr. Resultatet er bedre end tredje kvartal sidste år, hvor Ambu havde en omsætning på 397 mio. kr.

nomeco

Driftsresultatet (EBIT) for kvartalet endte på 56 mio. kr. mod 55 mio. kr. i samme periode sidste år. Men efter finansielle poster er resultatet før skat reduceret til 27 mio. kr. mod 45 mio. kr. året før. På bundlinjen endte Ambu med 20 mio. kr. mod 33 mio. kr. året før.

- I PMD-segmentet ser vi i tredje kvartal en vækst på 5 pct., som også er noget over markedsvæksten. Vi ser positivt på fremtiden og mener, at vi fortsat kan styrke Ambus globale position som en stærk, innovation og konkurrencedygtig leverandør af engangsprodukter til hospitalerne. Derfor er det naturligt, at vi nu for anden gang i år opjusterer vores vækstforventninger, siger Ambus administrerende direktør, Lars Marcher, i regnskabet.

18BUSMads-Krogsgaard-Thomse.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen