Berlingske Business

Ambu nedjusterer forventningerne til overskudsgraden

AMBU
CEO Lars Marcher fra AMBU Foto:

Ambu justerer forventningerne for 2014/15 og venter nu en EBIT-margin på 12 pct. og en vækst på 8-8,5 pct. i lokal valuta. Det fremgår af selskabets regnskab for andet kvartal.

Der er tale om en nedjustering af marginforventningerne, da Ambu tidligere ventede en EBIT-margin på 12,5 pct. Til gengæld er det en opjustering af forventningerne til væksten, da Ambu tidligere sigtede efter en vækst på 7-8 pct. i lokal valuta.

Forventningerne til de frie pengestrømme er også blevet nedjusteret. Ambu venter nu frie pengestrømme før betaling af earn-out i niveauet 110-120 mio. kr. mod hidtidig 130-140 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen