Berlingske Business

Ambu kom i mål med regnskabsåret uden overraskelser

Ambus årsregnskab torsdag morgen indeholder inden større overraskelser for investorerne.

Ambu har været på banen med en ny strategi og et stort opkøb de seneste måneder og har i den forbindelse holdt investorerne godt opdaterede omkring udsigterne.

Derfor passer tallene med det udmeldte: Ambu landede i 2016/17 en organisk omsætningsvækst på 14 pct. og en EBIT-margin på 19 pct. Den eneste lille afvigelse fra prognosen var, at pengestrømmene gav et plus på 321 mio. kr. mod en forventning om "omkring 300 mio. kr." i forvejen.

Det fremgår af selskabets årsregnskab for det forskudte regnskabsår 2016/17 torsdag morgen.

- Det er særdeles tilfredsstillende, at vi afslutter vores 2017-strategi med succes på alle finansielle parametre og endog væsentligt over vores målsætninger udstukket for fire år siden. Det er resultatet af dedikerede indsatser på alle områder i vores virksomhed.

- Nu står vi med en styrket forretning, en ambitiøs 2020-strategi samt et stort, gennemført opkøb. Vi er mere end klar til at fortsætte transformationen af Ambu og gøre brug af vores nye potentiale for at udvikle og markedsføre innovativt engangs-udstyr til gavn for hospitaler og patienter verden over, udtaler Ambus topchef, Lars Marcher, i regnskabet.

Ambu fastholder også de allerede kendte forventninger til 2017/18 om en organisk vækst i niveauet 13 pct. og en EBIT-margin i niveauet 20 pct. De frie pengestrømme ventes ligeledes uændret at lande i niveauet 275 mio. kr.

Ambu annoncerede forventningerne den 4. oktober i forbindelse med fremlæggelsen med sin nye strategiplan: "Big Five 2020". De blev senere præciseret i forbindelse med købet af Invendo Medical den 25. oktober.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen