Berlingske Business

ALK-formand: Direktør er fyret, da vi skal have ny profil

Steen Riisgaard
Bestyrelsesformand i ALK-Abellós, Steen Riisgaard. Foto:

ALK-Abellós topchef Jens Bager er blevet sagt op. Bestyrelsesformanden i selskabet, Steen Riisgaard, siger til Ritzau Finans, at det er sket i god ro og orden.

»Jens Bager kommer selv i morgen (tirsdag, red.) og fortæller det til de ansatte«, siger bestyrelsesformanden, der skal fungere som direktør, indtil en afløser er fundet.

»ALK er kommet til en skillevej. Vi har brug for en ny profil med kommercielle kompetencer. Og vi har valgt ikke at beholde Jens Bager i den mellemliggende periode, fordi vi er bange for at miste flyvehøjde. Med de fire direktører, der er tilbage i ALK, tror vi på, at vi med mig som daglige spilfordeler kan komme videre«, siger Steen Riisgaard.

Jens Bager

Der er nu sat gang i en proces, hvor en ny direktør skal findes. Og der bliver ledt internationalt, siger bestyrelsesformanden.

»Vi leder meget bredt - og internationalt. Vi skal finde en, der har de kommercielle kompetencer i orden, som kan lede os globalt. Jeg forventer, at det kommer til at tage mellem fire og seks måneder at få en ny direktør på plads«, siger Steen Riisgaard.

Jens Bager kommer ikke til at gå tomhændet fra ALK-Abelló. Hans kontrakt giver ham 30 måneders løn med på vejen ud af døren.

»Jens har seks måneders opsigelse og 24 måneders godtgørelse. Det svarer til omkring 15 mio. kr.«, siger Steen Riisgaard,

alk

ALK-Abelló kom med regnskab for små 14 dage siden, hvor det kom frem, at selskabet venter, at basisforretningen vil vokse med 10 pct. organisk til en omsætning på omkring 2,6 mia. kr. i 2016.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen