Berlingske Business

ALK-Abellós toplinje overgår forventningerne

alk
Vaccinetabletter mod græsallergi fra ALK-Abelló. Arkivfoto: Christian Charisius Foto:

ALK-Abelló klarede sig en anelse bedre end ventet i andet kvartal målt på indtjeningen.

Resultatet af primær drift (EBIT) blev et underskud på 40 mio. kr. mod ventet tab på 46 mio. kr. ifølge SME Direkt. Bundlinjen viste et minus på 30 mio. kr. mod ventet minus 31 mio. kr. Det fremgår af regnskabet for andet kvartal onsdag morgen

Vaccinesalget landede på 452 mio. kr. i kvartalet, og omsætningen, der ud over allergivaccinerne også indeholder salget af ALK-Abellós adrenalinpen Jext, blev 65 mio. kr. Til sammenligning havde analytikere ifølge SME Direkt ventet et vaccinesalg på 438 mio. kr. samt et salg af øvrige produkter på 56 mio. kr. Den samlede omsætning på 532 mio. kr. inklusive milepæle på 15 mio. kr. ligger 27 mio. kr. over analytikerforventningerne.

ALK-Abelló fastholder forventningerne til 2013.

ALK-Abelló venter stadig en stabil udvikling i salget af allergivacciner, en solid vækst i salget af adrenalinpennen Jext samt en omsætning større end 2,3 mia. kr. Resultat af den primære drift før af- og nedskrivninger, EBITDA, ventes uændret at lande på 200-300 mio. kr. Det fremgår af regnskabet for andet kvartal.

Forventninger er under forudsætning af timingen af en »signifikant« milepælsbetaling, skriver ALK i regnskabet.

Analytikere estimerede forud for regnskabet en 2013-omsætning på 2312 mio. kr. og et driftsresultat, EBITDA, på 261 mio. kr. ifølge SME Direkt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen