Berlingske Business

ALK-Abelló opjusterer forventningerne til 2015

alk-albello
Foto:

ALK-Abelló opjusterer som følge af salgsudviklingen i Europa i fjerde kvartal forventningerne til 2015, hvor der nu ventes en omsætning på 2,57 mia. kr. og et driftsresultat (EBITDA) før særlige poster på cirka 450 mio. kr.

Tidligere ventede selskabet en omsætning på cirka 2,5 mia. kr. og et driftsresultat på 400 mio. kr.

Opjusteringen af forventningerne afspejler ifølge selskabet den seneste markedsudvikling i Frankrig, hvor myndighederne har pålagt ALK's største konkurrent, Stallergenes, et midlertidigt produktionsstop samt en tilbagekaldelse af visse produkter.

- ALK's førsteprioritet er at hjælpe lægerne og flest mulige af de patienter, der er berørt af situationen, ved at give dem mulighed for at fortsætte deres allergibehandling og derigennem opretholde tilliden til behandlingen. Vi arbejder hårdt på at understøtte markedet ved at tilbyde ALK-produkter som erstatning, siger Jens Bager, administrerende direktør i ALK.

ALK offentliggør den 9. februar 2016 sin årsrapport for regnskabsåret 2015, inklusive detaljerede finansielle forventninger til 2016.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen