Berlingske Business

ALK-Abello opjusterer efter solid vækst i andet kvartal

ALK
ALK-Abelló. Foto:

ALK-Abelló har haft stærk omsætningsvækst og resultatfremgang i andet kvartal, hvor selskabet, der er verdens største på markedet for allergivacciner, omsatte for 773 mio. kr. mod 565 mio. kr. i samme periode året før.

Driftsresultatet EBIT landede på 119 mio. kr. mod et minus på 27 mio. kr. i andet kvartal af 2015.

På bundlinjen realiserede ALK-Abelló et overskud på 72 mio. kr. mod et overskud på 54 mio. kr. i samme periode sidste år.

OPJUSTERER FORVENTNINGERNE

Udviklingen i andet kvartal danner baggrund for, at selskabet opjusterer forventningerne til hele 2016. Selskabet ser nu en vækst på 20 pct. i basisforretningen mod tidligere 15 pct.

Steen Riisgaard

Omsætningen ventes at lande på over 2,9 mia. kr. mod tidligere omkring 2,75 mia. kr. De nye forventninger afspejler forventningerne til hele koncernomsætningen, mens der tidligere alene blev guidet på omsætningen i basisforretningen, eksklusive indtægter fra partnere.

Forventningerne til EBITDA er blevet løftet til over 600 mio. kr. fra tidligere ventet omkring 575 mio. kr. Også her afspejler de nye forventninger hele koncernresultatet opgjort før særlige poster, mens den tidligere prognose var opgjort før yderligere "salgsroyalties og milepælsbetalinger".

Hård nyser

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen