Berlingske Business

ALK-Abelló kører bedre end ventet

ALK-Abello
ALK-Abello-medarbejdere varmer op inden den daglige løbetur. Foto:

ALK-Abelló må vente med en milepælsbetaling på et tocifret millionbeløb i dollar fra den amerikanske partner Merck, men det opvejes stort set af, at den underliggende drift klarer sig bedre end ventet i den danske koncern.

Det fremgår af ALK-Abellós regnskab for tredje kvartal fredag morgen, der overraskende viser et driftsoverskud, EBIT, på 17 mio. kr. og et overskud på bundlinjen på 9 mio. kr.

Til sammenligning havde analytikerne ifølge estimater indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans ventet et underskud på driften på 12 mio. kr. og et minus på bundlinjen på 8 mio. kr.

Alkabello_bager_Business

Omsætningen endte stort set som ventet på 509 mio. kr.

ALK-Abelló gentager i regnskabet sine forventninger til driftsresultat før af- og nedskrivning, EBITDA, mens forventningerne til omsætningen er røget en anelse ned. Omsætningen ses nu lande i intervallet 2,2-2,25 mia. kr. mod tidligere over 2,3 mia. kr., mens EBITDA nu ses i lande på ca. 250 mio. kr. Det er i midten af det tidligere estimerede interval på 200-300 mio. kr.

jens bager


Analytikere estimerede forud for regnskabet en 2013-omsætning på 2290 mio. kr. og et driftsresultat, EBITDA, på 223 mio. kr. ifølge SME Direkt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen