Berlingske Business

ALK-Abelló får japansk godkendelse af allergitablet til børn

Laundromat
ALK-Abelló får japansk godkendelse af allergitablet til børn Foto:

Det danske medicinalselskab ALK-Abelló og partneren Torii har fået en ny godkendelse af de japanske sundhedsmyndigheder, som betyder, at tabletvaccinen Miticure nu også kan bruges til behandling børn, der lider af husstøvmideallergi.

Det oplyser ALK-Abelló i en fondsbørsmeddelelse fredag morgen.

»Siden lanceringen har Miticure støt og roligt vundet indpas hos lægerne, og de seneste markedsrapporter fra Japan viser, at anvendelsen har nået et opløftende niveau, og at vores partner Torii er klar markedsleder.«

»Tilføjelsen af børneindikationen udvider tabletvaccinens muligheder til at dække en vigtig, ny patientgruppe, børn, for hvem de langsigtede effekter af luftvejsallergi kan være særligt ødelæggende,« siger Henik Jacobi, der er forskningsdirektør hos ALK i meddelelsen.

Laundromat

Tabletvaccinen sælges allerede på det japanske marked, og derfor bliver produktet også tilgængeligt til behandling af børn med det samme i kølvandet på godkendelsen, fremgår det.

Produktet sælges også i USA, Europa, Canada og Singapore, Australien, hvor tabletvaccinen går under flere navene Odactra og Acarizax.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen