Berlingske Business

YouTube vil hyre flere til at overvåge indhold

BOSNIA-YOUTUBE/
YouTube vil hyre markant flere mennesker til at gennemgå videoer. Ifølge Reuters vil Alphabet bringe antallet af folk, der kigger videoer igennem, op til over 10.000 i 2018. Foto:

Efter flere dårlige sager, hvor stødende eller voldeligt indhold har floreret på YouTube, øges opmærksomheden.

København. Googles moderselskab Alphabet, der ejer videodelingstjenesten YouTube, vil hyre markant flere til at overvåge tjenesten og finde stødende videoer. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Trækket kommer efter flere ugers kritik af, at ekstremistiske, voldelige og forstyrrende videoer har for let ved at ligge umarkeret på tjenesten.

Mens der længe har været debat om udbredelsen af videoer af vold og overgreb, så har der på de seneste været debat om videoer, hvor kendte karakterer fra børne-tv som eksempelvis Gurli Gris pludseligt bliver voldelige.

Videotjenesten har allerede en stribe logaritmer, der afsøger tjenesten for vold og ekstreme handlinger. Ydermere arbejder tjenesten for at lave en logaritme, der kan identificere racistisk tale.

27BUSPix2-Julia-Sofia-12540.jpg

YouTube er dog blevet kritiseret for, at logaritmerne ofte rammer forkert. Det er et problem for producenterne, da videoer med stødende indhold kan blive frataget retten til at generere reklameindtægter.

Derfor vil YouTube hyre markant flere mennesker til at gennemgå videoer. Ifølge Reuters vil Alphabet bringe antallet af folk, der kigger videoer igennem, op til over 10.000 i 2018.

»Vi har brug for en tilgang, der bedre kan afgøre, hvilke kanaler og videoer, det bør være berettiget til reklame.«

»Vi har hørt højt og tydeligt fra producenterne, at vi skal være præcise, når det kommer til at gennemgå indhold, så vi ikke tager indtægter fra videoer ved en fejl,« skriver den administrerende direktør for YouTube, Susan Wojcicki, ifølge Reuters på sin blog.

07BUSCasey-Neistat-193108.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen