Berlingske Business

Yahoo sætter deadline for bejlere 11. april

FILE USA ECONOIMY YAHOO!
I et brev til potentielle købere anmoder Yahoos rådgivere om bud, der gerne skal udspecificere hvilken del af Yahoo, interessen drejer sig om, samt hvor meget de er villige til at betale. Foto:

Yahoo har givet potentielle bejlere frem til 11. april til at afgive indledende bud på selskabets kerneforretning og asiatiske aktiver, herunder Yahoos andel af Alibaba.

Det skriver Wall Street Journal.

pix-Satya Nadella, Microsoft

I et brev til potentielle købere anmoder Yahoos rådgivere om bud, der gerne skal udspecificere hvilken del af Yahoo, interessen drejer sig om, samt hvor meget de er villige til at betale. Brevet er første forsøg på at begrænse listen over mulige købere til selskabets web-forretning fra de nuværende godt 40 bejlere.

Værdien af Yahoos kerneforretning er svær at spå om, da selskabetsmarkedsværdi på 33 mia. dollar, godt 220 mia. kr., i høj grad er bundet op på ejerandele i Alibaba og Yahoo Japan, skriver Wall Street Journal.

Yahoo

På listen står blandt andet Verizon, Microsoft og Time Inc., samt kapitalfonde som TPG og KKR & Co. Microsoft har også angiveligt diskuteret muligheden med kapitalfonde, som kunne tænkes at bidrage til opkøbet.

Yahoo håber angiveligt at få salget på plads inden selskabets generalforsamling til sommer, hvor aktionærerne muligvis skal stemme om, hvorvidt firmaets ledelse skal udskiftes med en ny udpeget af den aktivistiske investor, Starboard Value.

Yahoo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen