Berlingske Business

VW-skandale kan blive til Hollywood-film

US-ENTERTAINMENT-VOLKSWAGEN-FILM-DICAPRIO-FILES
Skuespiller Leonardo DiCaprio, der vil filmatisere den tyske bilgigants fald fra tinderne, er kendt som en af Hollywoods mest entusiastiske miljøforkæmpere. Foto:

Den omfattende skandale om snyd med dieselmotorer i den tyske bilproducent Volkswagen kan ende som en Hollywood film, efter kendt skuespiller og produktionsselskab køber bogrettigheder.

USA: Den omfattende svindel med dieselmotorer i bilgiganten Volkswagen (VW) er næppe gået manges næse forbi.

Og nu kan skandalen måske ende på alverdens biograflærreder som en Hollywood-film.

Den kendte skuespiller Leonardo DiCaprios produktionsselskab og filmproducenten Paramount Picture har nemlig købt rettighederne til en kommende bog om VW-skandalen af en journalist fra avisen New York Times, skriver Reuters.

DiCaprio, der vil filmatisere den tyske bilgigants fald fra tinderne, er kendt som en af Hollywoods mest entusiastiske miljøforkæmpere.

Han stod i øvrigt bag filmen »The Wolf of Wall Street«.

Bliver projektet til virkelighed, vil det ikke skorte på dramatiske begivenheder at basere filmen på.

Således har skandalen kostet mere end en tredjedel af bilgigantens værdi på aktiemarkedet, virksomhedens topchef jobbet og udløst et hav af undersøgelser mod den 78 år gamle tyske bilproducent.

VW, der er Europas største bilfirma, har erkendt, at der er blevet snydt ved test af selskabets dieselmotorer i USA. Også i Europa beskyldes firmaet for at sminke på motorernes udledning.

Det er endnu uvist, hvilke stjerner, der er i spil til filmens rolleliste, skriver Reuters.

Rettighederne til bogen, som filmen skal basere sig på, blev solgt tidligere på måneden til forlaget Norton.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen