Berlingske Business

Vi er mere på Facebook end på Google

Danskernes tidsforbrug på Facebook har overhalet brugen af søgetjenesten Google. Det viser nye tal fra Foreningen af Danske Internet Medier.

De danske netbrugere bruger nu mere end 16 mio. timer om måneden på at chatte med vennerne eller udnytte de andre sociale muligheder i det populære netværk. Det svarer til otte timer pr. bruger, skriver Børsen.

Dermed har Facebook overhalet søgetjeneste Google, der dog fortsat topper listen over månedlige brugere med 3,2 mio. brugere.

Hos mediebureauet IUM forudser interaktiv direktør, Christian Strand, at Facebook fortsætter fremgangen.

”Det tegner til, at Facebook for mange bliver indgangsvinkel til nettet. Det kan få en rolle i mange menneskers liv, som den Google har i dag,” siger han til Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen