Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald

Verdens største fodboldklubber samarbejder med nyt socialt medie

Billede
Mere end tyve af verdens største fodboldklubber - herunder Arsenal, Chelsea, Bayern München, Juventus og Barcelona – har indgået et samarbejde med et nyt, sociale medie, der er lanceret mandag. Foto:

Arsenal, Chelsea og Barcelona er nogle af de fodboldklubber, der har skrevet under på at levere »særligt eksklusivt« indhold til et nyt socialt medie, der vil vinde brugere fra Facebook.

Mere end tyve af verdens største fodboldklubber - herunder Arsenal, Chelsea, Bayern München, Juventus og Barcelona – har indgået et samarbejde med et nyt, sociale medie, der er lanceret mandag.

Det skriver The Guardian.

Dugout.com, som mediet hedder, har som ambition at konkurrere med Facebook om de meget aktive og loyale fodboldfans.

Dugout.com fortæller til The Guardian, at de vil vinde brugernes loyalitet ved at levere nyheder, der udgives op til 24 timer før, de frigives til pressen. Og ved at tilbyde dem indhold, der bringer dem »særligt tæt på de store fodboldklubber og spillere«.

remote control interacting with smart television

Det skal blandt andet ske gennem interviews og bag-om-videoer med højtprofilerede fodboldspillere. Mediet har allerede indgået kontrakter med mere end 150 spillere, herunder Gareth Bale, Alexis Sánchez, Edinson Cavani, Joe Hart og Neymar.

Selskabet påstår, at det er første gang så mange af verdens store fodboldklubber er gået sammen i et kommercielt samarbejde. Dugout.com vil ikke afsløre hele selskabsstrukturen og alle aktionærerne, men ifølge The Guardian står topchefer i syv fodboldklubber - PSG, Bayern München, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Juventus og Chelsea – noteret som chefer.

03BUSMads-Faurholt-Joergens.jpg

Selskabet har hentet Kate Burns ind som kommerciel direktør. Hun har tidligere været ansat i Goolge, AOL og mediet Buzzfeed. Burns oplyser, at hjemmesiden er gratis og skal finansieres i stil med Facebooks model gennem annoncesalg. Derudover er der indgået partnerskaber med Allianz, Coca Cola og BetVictor.

kina

Hjemmesiden skal markedsføres på fodboldstadioner verden over. Interessen i Asien er allerede så stor, at indholdet derfor også vil blive tilgængeligt på indonesisk, oplyser selskabet.

Aab

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen