Berlingske Business

Vatikanet - nu med reklamer

Vatikanet - nu med reklamer - 1
Pave Benedikt 16 Foto:

Pavens egen radio kan ikke længere nøjes med støtte fra himlen.

Den romersk-katolske kirkes egen radiostation, Vatican Radio, er for første gang i sin 80-årige historie begyndt at sende reklamer for at kunne tjene penge.

Den første af slagsen var for det italienske gas- og elselskab Enel. Kirken spytter årligt næsten 160 millioner kroner i radiostationen, som kan høres på 45 sprog kloden over via FM-båndet eller via Internet.

Men økonomien er også her presset. Enel, som er beæret over at være den første annoncør, lægger godt 1,3 millioner kroner i kassen for det næste halve års indslag, som dog skal passe ind i stationens øvrige seriøse sendeflade. Vatikanet har for andet år i træk haft underskud, og en del af skylden er radiostationens. Den blev grundlagt i 1931.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen