Berlingske Business

V: Vi er nået fornuftigt i land

Venstres medieordfører er tilfreds med den nye plan, der skal redde TV 2.

"Vi har reddet TV 2 fra en konkurs. Det var det, der var det vigtigste. Jeg synes, vi er nået fornuftigt i land."

Sådan lyder kommentaren fra Venstres medieordfører Ellen Trane Nørby, efter hun sammen med fem andre medieordførere og kulturministeren i dag indgik en bred politisk aftale om en redningsplan for TV 2.

Planen indbærer, at seerne fremover skal betale 20-25 kr. i måneden for at se TV 2, medmindre de kun ønsker at modtage DR og TV 2.

"Det er en teknologineutral aftale, som sikrer, at de danskere, der ikke har mere end en grundpakke, fortsat kan modtage TV 2 gratis. Og det er vigtigt, for det betyder også, at TV 2 stadig er en stærk mod- og medspiller til Danmarks Radio," siger Ellen Trane Nørby.

Planen, der blev vedtaget i dag og også indebærer et salg af Broadcast Service Danmark, som skal kunne nedbringe den faretruende høje gæld, skal nu videre til Eu-kommisionen, som skal godkende den.

"Det er et krav, at de penge bruges til at nedbringe gælden. Nu skal planen videre til EU-kommissionen. Der er ikke en øre for meget i den plan, og nu håber vi bare, at EU-kommissionen godkender den efter lovgivningen, og så kommer der brugerbetaling fra 2012. Det er sådan virkeligheden desværre ser ud," siger Ellen Trane Nørby.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen