Berlingske Business

V: Ingen betydning for TV 2 salg

Et salg af TV 2 er hverken kommet tættere på eller længere væk efter aftalen om brugerbetaling på TV 2, lyder det fra Venstre. Samme melding kommer fra Kulturministeriet.

”Det betyder hverken noget den ene eller den anden vej. TV-salget var på stand by før og det er det stadig,” understreger medieordfører for Venstre, Ellen Trane Nørby.

Hun henviser til regeringens tidligere udmelding om, at salget afventer de verserende retssager om ulovlig statsstøtte til TV 2. Fire er vundet, men to mangler endnu. I Kulturministeriet er meldingen den samme.

Den forhenværende Kulturminister Brian Mikkelsen (K) havde sat gang i salgsprocessen, men måtte i 2005 erkende, at man ikke kunne sælge, så længe der verserede en række uafklarede EU-sager mod TV 2. Men selvom fire af dem nu er vundet er der intet, der tyder på, at et salg er på vej. Ifølge Berlingskes oplysninger er der stor intern uenighed i regeringen om en privatisering. Også selvom det rent teknisk er muligt at sælge TV 2 på trods af de tilbageværende sager.

Kulturminister Carina Christensen sagde i sidste uge til Berlingske Business:

”Som det står i regeringsgrundlaget, så skal aktiemajoritet i TV 2 sælges. Det vil ske, når der er klarhed over de to verserende retssagers udfald, og når TV 2s økonomi er blevet bedre, så vi kan få en god pris for TV 2, så et salg kan komme til gavn for borgerne.”

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen