Berlingske Business

USA udskyder digitaliseringen

USA udskyder digitaliseringen - 1
Foto:

Senatet har stemt for et forslag, der udskyder den amerikanske digitalisering, fordi mange seere ikke er klar til det analoge sluk, som skulle have fundet sted i næste måned.

Digitaliseringen af det amerikanske TV-net er udskudt indtil 12. juni.

Senatet stemte mandag for forslaget fra Obamas administration om at forlænge fristen, fordi flere millioner amerikanere endnu ikke har fået en modtagerboks, da et rabatkupon-program er løbet tør for penge, skriver New York Times.

Mere end 6,5 mio. amerikanere er fanget i ingen-TVs-land, fordi de ikke har det digitale udstyr til at modtage det nye signal. 1,4 mio. husholdninger er fanget i rabatkuponprogrammet, som skulle gøre det billigere at købe en modtagerboks. Kuponerne er 40 dollar værd. En modtagerboks koster 50 dollar.

Digitaliseringen skulle have fundet sted 17. februar.

I Danmark skal tv-signalet digitaliseres i november. Gatekeeperen Boxer har dog bebudet, at dele af landet allerede vil kunne skifte signal i februar, for at gøre overgangen mere smertefri.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen