Berlingske Business

Urban satser på borgerjournalistik

I fremtiden skal Urbans spalter også fyldes af læserne.

Med syv millioner kroner i lommen skal der nu satses på de unge. Sådan er meldingen fra Urban ovenpå, at avisen har fået 7,3 millioner kroner over tre år fra den såkaldte omstillingspulje under Dagbladsnævnet.

Støtten skal hjælpe til, at der kommer en bedre økonomi ind i avisen. Konkret skal støtten omsættes til, at avisen i højere grad vil satse på, at læserne skal involveres i avisen.

”Vi tror, at vi skal etablere nogle grupper, ligesom JydskeVestkysten har lavet borgerjournalister. Vi vil gerne lave et tilbud til læsere af Urban, som selv har lyst til at være med til at bidrage, og på den måde tilbyde dem at levere stof inden for bestemte områder. Det kan eksempelvis være anmeldelser af cafér og restaurenter,” siger Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media, der ejer Urban.

Vil det sige både på print og på nettet?

”Det er primært et printprojekt. Vi har ikke søgt om støtte specielt til Urban.dk. I stedet for at gøre meget ud af Urbans hjemmeside, skal Urban leve på via sociale medier som eksempelvis Facebook og Twitter,” siger Knudsen.

En anden del af projektet er det den kommercielle del. Her vil Urban satse på flere aktive kampagner som, da avisen lancerede en antivolds-kampagne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen