Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

Twitter nærmer sig sorte tal på bundlinjen

TWITTER-RESULTS/
Foto:

Twitter blev børsnoteret i 2013, men har endnu ikke formået at vise sorte tal på bundlinjen for sine aktionærer.

Det kan dog ske allerede i fjerde kvartal i år, lyder det fra det sociale medie i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal.

Udsigten til plus på bundlinjen skyldes primært besparelser internt i organisationen, der har mindsket udgifterne med 16 pct. Det gælder blandt andet salg og udvikling, ligesom at ledelsens aktieprogrammer har mindre fylde, skriver Reuters.

TWITTER-IPO

Twitters omsætning nåede i tredje kvartal 589,6 mio. dollar, hvilket var nogenlunde på linje med forventningerne blandt analytikerne, der ifølge Bloomberg havde ventet en toplinje på 587,5 mio. dollar. Det er et fald på 4 pct. i forhold til samme periode året før.

Samtidig steg antallet af nye brugere i kvartalet med 4 mio. til 330 mio. sammenlignet med kvartalet før.

På bundlinjen fik Twitter et minus på 21 mio. dollar, og det er en væsentlig forbedring fra samme periode i 2016, hvor minusset lød på 103 mio. dollar.

Twitter-aktien stiger 9,6 pct. i formarkedet, og ifølge flere medier er investorerne især begejstrede for væksten i antallet af brugere.

/ritzau/FINANS

pix-Microsoft

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen