Berlingske Business

TV2-plan ventes på plads sidst på ugen

TV2-plan ventes på plads sidst på ugen - 1
Foto:

Sidst i denne uge forventes medieforligskredsen at have en redningsplan for TV2 på plads. Det kan meget vel blive brugerbetalt TV2.

Politikerne i medieforligskredsen mødes ifølge Ritzaus oplysninger enten torsdag eller fredag i denne uge for at lægge sidste hånd på en TV2-redningsplan.

Senest den 4. februar skal EU-Kommissionen officielt kunne godkende en plan fra TV2 og Kulturministeriet for, hvordan TV2 bliver økonomisk bæredygtig.

Det var således betingelsen for, at EU kunne godkende statens ekstraordinære lån til TV2 på omkring en halv milliard kroner, som blev bevilget for et halvt år siden.

Det har tidligere været fremme, at regeringen skulle være klar til at efterkomme TV2's ønske om at opkræve en form for brugerbetaling. Hvorvidt det er tilfældet, ønsker Venstres medieordfører, Ellen Trane Nørby, ikke at forholde sig til.

Men at politikerne har omend meget travlt, hvis embedsmænd fra Kulturministeriet og EU-Kommissionen skal nå til en fælles forståelse før fristen den 4. februar, lægger hun ikke skjul på.

"Vi trænger til at blive færdige. Vi skal være færdige nu, hvis kommissionen skal nå at godkende," siger Ellen Tran Nørby.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen