Berlingske Business

TV2 News finder ny kanalchef i egne rækker

Ulla
Afløseren for Mette Østergaard bliver Ulla Pors, der tidligere har været kanalchef for DR1. Foto: TV2 PR

Ulla Pors Nielsen bliver både kanalchef og chefredaktør for TV2 News. Hun afløser Mette Østergaard.

TV2 har fundet afløseren for Mette Østergaard, der tidligere på måneden opsagde jobbet som chefredaktør for TV2 News.

Og tv-selskabet har ikke skullet lede længe, for det bliver den konstituerede chefredaktør, Ulla Pors Nielsen, der skal løfte opgaven.

54-årige Ulla Pors Nielsen har siden 2011 været event- og udviklingschef for TV2 Nyhederne og ansvarlig for produktionen af blandt andet dokumentarprogrammer. Det skal hun fortsat være.

Mærsk

»Hun har gjort det fremragende det seneste halve år. News er inde i en rigtig stærk udvikling, og Ulla Pors og hendes lederhold har masser af udviklingsplaner, som skal styrke kanalen yderligere,« siger TV2's nyhedsdirektør, Mikkel Hertz, i en pressemeddelelse.

Ulla Pors har tidligere været kanalchef for DR1, så hun ved en hel del om, hvad hun går ind til.

»For mig er det en spændende udfordring at kombinere mine journalistiske erfaringer med det at drive kanal, som jeg før har gjort med DR1.«

»Jeg synes, vi på News dagligt beviser, at der mere end nogensinde er brug for kanalen til at fortælle os, hvad der sker og til at forstå udviklingen og sætte den i perspektiv,« siger hun.

Mette Østergaard tiltrådte 1. januar 2015 som chefredaktør på TV2 News, men sagde for nogle uger siden sin stilling op til fordel for en post som chefredaktør på Berlingske.

»Det har været imod min natur at sætte tempoet ned« - 2

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen