Berlingske Business

TV2 lander på et overskud

pix-tv2
Det er især TV2s abonnementsindtjeninger, der giver tv-stationen et øget overskud. Foto:

TV2 trækker et overskud frem i første halvår af 2013, der er 152 pct. større end sidste år.

Det ser lysere ud for TV2s økonomiske situation. I det første halvår af 2013 har tv-stationen et resultat på 111 mio. kr. før skat. Det er 67 mio. kr. mere end sidste år.

Der er forskellige faktorer, der driver kanalen frem til det forbedrende resultat.

Abonnementsindtægterne for TV2s hovedkanal og nichekanaler steg med otte pct. til 547 mio. kr. Det skyldes blandt andet, at der er sket en prisstigning for TV2s hovedkanal fra 10 kr. til 12 kr. om måneden.

Driftsomkostninger har ligeledes været med til at gøre det foreløbige regnskab lidt bedre for TV2. De er faldet med 92 mio.kr. og ligger nu på 1.023 mio.kr. Derudover var sidste års regnskab også kørt ud i et mere negativt spor på grund af nogle engangsomkostninger på 45 mio.kr., så det giver det nye halvårlige regnskab et nøk i den positive retning.

Omsætningen er tilgengæld faldet med to pct., hvilket svarer til 28 mio. kr. Dermed lander omsætningen på 1.191 mio. kr. - sidste år lå den på 1.219 mio. kr.

Og TV2 har heller ikke haft et lige så godt halvår for annoncer i forhold til sidste år. Reklameomsætningen ligger på 616 mio. kr. Det er 65 mio. kr. mindre end sidste halvår. 

Det er heller ikke TV2s hovedkanal, der hiver resultatet op. Hovedkanalen har nemlig et underskud før skat på 34 mio.kr. Det er dog et lavere underskud end perioden sidste år.

Nichekanalerne, Zulu, Charlie, Film, Fri og News, holder tilgengæld samme niveau og har indtil videre et resultat før skat på 145 mio.kr.

TV2 fastholder forventningerne til regnskabet for hele 2013.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen