Berlingske Business

TV2: Det har været et særdeles tilfredsstillende halvår

Merete Eldrup-TV 2-foto af Miklos Szabo-TV 2

Højere reklameomsætning end ventet i årets første seks måneder får TV2 til at opjustere indtjeningsforventningerne til hele året. TV2's administrerende direktør, Merete Eldrup, betegner første halvår som »særdeles tilfredsstillende.«

TV2 har i 1. halvår 2017 leveret »et historisk godt« resultat før finansielle poster på 172 mio. kr. Det er knap tre gange så meget som samme periode sidste år, da det tilsvarende resultat var på 63 mio. kr. Forbedringen skyldes højere omsætning samt lavere omkostninger til sportsrettigheder, fremgår det af TV-stationens halvårsrapport.

Den positive udvikling får TV 2 til at opjustere forventningerne til indtjeningen. Resultat før finansielle poster (EBIT) ventes for hele 2017 at lande i intervallet 225-275 mio. kr. mod tidligere ventet 200-250 mio. kr.

Halvårsregnskabet viser, at TV2's samlede omsætning er steget med knap fem procent de første seks måneder af 2017 til knap 1,4 mia. kr. Omsætningsfremgangen skyldes en stigning i både reklameomsætningen og i abonnementsomsætningen. Ifølge regnskabet er stigningen i abonnementsomsætningen især drevet af TV2 Play og TV2 Sport.

TV2's administrerende direktør, Merete Eldrup, er meget tilfreds med halvårsresultatet, som hun kalder »historisk godt.«

»Første halvår er særdeles tilfredsstillende finansielt, ikke mindst fordi det er lykkedes at skabe gode resultater i et marked, som er præget af opbrud og international konkurrence. Det er især glædeligt, at reklameomsætningen er steget mere end forventet, og at der fortsat er fremgang for den digitale forretning med vækst i antallet af brugere på både tv2.dk og TV2 Play,« siger hun.

Billede

Hun tilføjer, at på tværs af TV2' s digitale aktiviteter, når Tv-stationen langt over én million danskere dagligt.

TV 2-familien opnåede i de første seks måneder af 2017 en seerandel blandt alle danskere på 36,8 procent. Det er på niveau med 2016. Det fremgår også, at på TV2' s hovedkanal faldt seerandelen med ét procentpoint til 23,9 procent i målgruppen 20-60-årige, mens der er betydelig fremgang i seerandele til TV2 News, TV2 Sport og TV2 Fri.

remote control interacting with smart television

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen