Berlingske Business
12:20Rentefald har bidt sig fast

TV2-chef bliver ny chefredaktør på Jyllands-Posten

Jyllands-Postens nye chefredaktør bliver Jacob Nybroe
Jacob Nybroe bliver ny ansvarshavende chefredaktør for Jyllands-Posten, skriver JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse. Han afløser Jørn Mikkelsen. Pressefoto fra TV2, 2.september 2010 af Jacob Nybroe. Foto:

Jyllands-Posten har fundet deres nye chefredaktør. Der er tale om Jacob Nybroe, der kommer fra en stilling som nyhedschef hos TV2. Samtidig fratræder avisens journalistiske chefredaktør, Pierre Collignon, sin stilling.

Jyllands-Posten har været på fangst i TV2 for at finde deres næste ansvarshavende chefredaktør. Det bliver Jacob Nybroe, der hidtil har fungeret som nyhedschef hos TV2-nyhederne, der i fremtiden sætter sig i hjørnekontoret hos et af landets største morgenaviser.

Det oplyser JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse tirsdag morgen.

»Med Jacob Nybroe får Jyllands-Posten en chefredaktør, der evner at forene journalistisk nysgerrighed og videbegær med en folkelig og usnobbet formidling, som taler op til borgerne, uanset hvor de bor, og hvem de er,« siger Stig Ørskov, adm. direktør i JP/Politikens Hus i meddelsen og fortsætter:

»Dertil kommer en stor forretningsmæssig forståelse og evnen til at skabe journalistisk udvikling og resultater. Ikke mindst på grund af ledelsesmæssige evner, der skiller sig ud. Få formår som Jacob Nybroe at engagere og begejstre sine medarbejdere,« siger Stig Kirk Ørskov.

Jyllands-Posten i tabloid

Den nye ansvarshavende chefredaktør, Jacob Nybroe, melder sig parat til at kæmpe for den position, Jyllands-Posten har tilraget sig i det danske medielandskab.

»Jyllands-Posten har i 145 år kæmpet for journalistikken og slidt for ytringsfriheden. Jyllands-Posten er for og om hele Danmark, men også om verdenen omkring os, både digitalt og på papir. Troværdig, velskrevet, fyldt med viden og dagsordensættende. Avisens fundament som fordomsfri og liberal med tyngdepunkt i Jylland giver en helt særlig placering i det danske mediemarked,« siger han.

»Den kvalitetsposition er der grund til både at slås for og at udvikle, så vores brugere i endnu højere grad kan bruge vores indhold i deres liv. Det håber jeg at kunne bidrage til,« fastslår Jacob Nybroe.

Billede

Mandag meddelte Jyllands-Posten, at den hidtidige chefredaktør, Jørn Mikkelsen, efter otte år som ansvarshavende chefredaktør havde valgt at træde fra. Det skete på ryggen af en række omfattende spareplaner, der senest mundede ud i en fyringsrunde i de redaktionelle og kommercielle afdelinger.

Jørn Mikkelsen bliver dog ikke den eneste fra chefredaktionen, der stopper. Også Pierre Collignon, der har fungeret som journalistisk chefredaktør, fratræder sin stilling, oplyser JP/Politikens Hus.

»Med valget af ansvarshavende chefredaktør ønsker Jyllands-Postens ejere at sætte en ny retning, og derfor giver det mening at lade Jacob Nybroe starte uden mig ombord,« siger Pierre Collignon

jP /POLITIKEN

Jacob Nybroe tiltræder sin nye stilling i dag.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen