Berlingske Business

TV-udbydere tvinges til at droppe ufleksible TV-pakker

TV-pakke
De meget lidt fleksible TV-pakker, som de store danske TV-udbydere har på hylderne, kan meget vel være en saga blot inden for få år.

I takt med at streamingtjenester vænner danskerne til at se hvad de vil, hvornår de vil, må de store TV-udbydere sende TV-pakkerne på pension.

Er du træt af at betale for 30 til 40 TV-kanaler, hvoraf du kun ser 10 af dem?

De så kritiserede og meget lidt fleksible TV-pakker, som de store danske TV-udbydere har på hylderne, kan meget vel være en saga blot inden for få år.

Det skriver Søndagsavisen.

Det skyldes ikke mindst, at streamingtjenesterne buldrer fremad og tilbyder brugerne en større buffet af indhold i form af tv-serier, film og dokumentarer. En fleksibilitet, der tilsyneladende er blevet så populær, at traditionelle tv-udbydere bliver presset til at gøre deres produkter lige så valgfrie og smidige, hvis ikke de skal tabe stort.

pix-Netflix

»Efterspørgslen på valgfrihed er stigende. Vi skal til at flytte os væk fra, at man tænder for tv’et og så har en flade af kanaler, hvor man ser noget på den ene kanal kl. 21 og den anden kl. 22. Det bliver en verden, hvor man køber programmer helt uafhængigt af kanaler og kun betaler for det, man ser,« siger Jacob Mortensen, tv-direktør i Yousee.

pix-TV-pige

pix-TV på telefon

De samme toner kommer fra Stofa. Direktør Ole Fruenkilde erkender, at problemet med TV-pakker er, at kunderne betaler for kanaler, de ikke ser. Det skal der laves om på.

pix-Ole Fruekilde Madsen

»Slutmålet bliver, at man som forbruger udelukkende betaler for det, man ser,« siger han til Søndagsavisen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen