Berlingske Business

TV-pris til Carlsberg-reklame

carlsberg

TV 2 Zulus AFP-program, Zulu BFF blev lørdag aften hædret for “Best Branded Format” ved The International Format Awards. Program-serien, der er i udviklet i samarbejde med Nordisk Film TV, Hello Monday og Carlsberg, er inspireret af ét af bryggeriets tidligere reklameuniverser.

AFP-programmet Zulu BFF (Best Friends Forever), der er inspireret af én af Carlsbergs tidligere kampagner har endnu engang vakt international opsigt.

I weekenden blev den Carlsberg-finansierede program-serie således hædret med en pris for “Best Branded Format” ved The International Format Awards, som blev afholdt under årets MIPTV-messe i Cannes, skriver Markedsføring.

Dermed følger prisen op på successen ved FWA (Favourite Website Awards) i december måned, hvor programmets 2nd screen-app, der er udviklet i samarbejde med Hello Monday, vandt prisen i kategorien ”Mobile of the Day”.

Og på den hjemlige front, blev det for nyligt til DDA-pris i Experimental-kategorien, ligesom kampagnen er nomineret to gange til næste uges DIA-prisuddeling.

Carlsberg

- Vi har haft et helt fantastisk år på ZULU, hvor vi har trodset alle dommedagstrusler om, at unge ikke ikke gider flow-tv - og hvor vi har samtidig har slået rekorder på både flow-tv og video on demand. Og da vores målsætning er at være digital first-mover, er denne pris en fantastisk krone på værket, som vi er utrolig stolte over, siger TV 2 Zulus kanalchef, Sune Roland Jensen og betegner Zulu BFF som er et sandt kærlighedsbarn mellem Carlsberg, Hello Monday og TV 2 Zulu.

Program-serien blev oprindeligt udtænkt af Nordisk Film TV, der havde bidt mærke i en Carlsberg-reklame, der blev udviklet af belgiske bureau Duval Guillaume.

Reklamen handlede om en fyr, der var kommet i en skrækkelig knibe og hvor en skjult kamera-joke skulle demonstrere, hvor langt venner ville gå for at hjælpe hinanden.

Nordisk Film foreslog TV 2 at producere en programserie omkring venskabs-temaet, og TV 2 henvendte sig til Carlsberg, som straks var med på ideen og tilmed har bakket programserien op af en massiv marketingindsats.

FILE DENMARK ECONOMY CARLSBERG

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen