Berlingske Business

TV 2: Vi må bare gøre det endnu bedre

TV 2: Vi må bare gøre det endnu bedre - 1
Foto:

Merete Eldrup hilser den nye kanal TV 3 Puls velkommen, men ærgrer sig over, at TV 2 ikke selv kan starte nye kanaler.

"Det er altid en udfordring når de andre forsøger at vinde flere seerandele. Men så må vi bare gøre det endnu bedre og holde på vores. Nu må vi se, hvad der kommer til at ske," lyder det diplomatisk fra TV 2s adm. dir. Merete Eldrup, når hun skal kommentere det nye kanal-udspil fra Viasat, som blev præsenteret i dag.

En ny TV-kanal, TV 3 Puls, er på vej til danskerne og får premiere den 23. marts med blandt andet Formel 1 og underholdning.

Hos TV 2 er Merete Eldrup ærgelig over, at den økonomiske situation spænder ben for, at TV 2 selv kan lancere flere søsterkanaler:

"SBS og Viasat er jo nogle konkurrenter som har sat sig for, at vi ikke må få betaling, mens deres betalingsmarked udvikler sig i stor stil. På grund af den situation vi er i, kan vi desværre ikke starte nye kanaler nu her. Det er klart, at vi er meget opmærksomme på både SBS' initiativer og også MTG. Og i sidste ende er det jo selvfølgelig penge, der skal ud af forbrugernes lommer, og nogle reklamekroner vi også skal ud at slås om, men det er nu det marked vi er i, og vi må jo så udnytte de kanaler vi har," siger hun.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen