Berlingske Business

TV 2 Sport i seng med Boxer

TV 2 Sport i seng med Boxer - 1
Adm. direktør for Boxer Tv, Steen Ulf Jensen. Foto:

Kunderne hos den nye spiller på det danske TV-marked får fra 1. november mulighed for at se TV 2 Sport. Dermed åbner en ny front i den hektiske krig på TV-markedet.

En ny aftale mellem TV 2 Sport og den nye TV-distributør Boxer åbner nye perspektiver i en af de mest spændende perioder på det danske TV-marked i mange år.

Boxer, der konkurrerer med blandt andet Viasat, Canal Digital, Yousee og Stofa om at sammensætte og sælge TV-pakker til danskerne, har netop indgået aftale om distributionen af TV 2 Sport fra 1. november.

TV 2 Sport ejes af Viasat og TV 2 i fællesskab og aftalen er blandt andet interessant, fordi Viasat har afvist at lade Boxer distribuerer Viasats egne kanaler, herunder TV 3 og 3+, for ikke at styrke konkurrenten på distributionsmarkedet.

Med den nye aftale kan Boxer sælge pakker med både TV 2 Sport og den nye Canal9, der også har rettigheder til den danske superliga. Mens TV 2 Sport sender tre kampe pr. runde, sender Canal9 to. Dermed styrker Boxer sig på sportsområdet.

TV 2 Sport har også rettigheder til blandt andet Champions League.

”Vi er rigtig glade for, at Boxer kan tilbyde TV 2 SPORT med et helt suverænt udbud af både CL-kampe, superligafodbold og meget andet godt til alle, der elsker sport,” siger adm. direktør Steen Ulf Jensen, Boxer TV, i en pressemeddelelse.

Boxer har allerede indgået aftale med en lang række TV-kanaler og er tyvstartet med distributionen. Inen længe præsenterer selskabet sine programpakker til danskerne, når det analoge TV-signal slukker 1. november.

Det er her alle danskere, der har en almindelig stueantenne skal finde en ny måde at se TV på. Det har udløst en massiv konkurrence mellem TV-distributørerne, der alle ønsker at sætte sig på de ”frie” kunder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen