Berlingske Business

TV 2: Seerne skal til lommerne fra 2012

TV 2: Seerne skal til lommerne fra 2012 - 1
Foto:

Fra 2012 skal danskerne til lommerne for at se TV 2. Det er ifølge Journalisten.dk en del af den kommende redningsplan, der senest skal ligge klar den 4. februar

Den kommende redningsplan for TV 2 vil indebære, at danskerne skal til at betale penge for at se TV 2. Det skriver Journalisten.dk.

Ifølge hjemmesiden kan regnestykket ikke gå op, med mindre man man indfører brugerbetaling. Derfor vil det blive et væsentligt emne i forhandlingerne om at redde stationen. Hvor stort, beløbet vil blive, er endnu ikke besluttet.

Der bliver dog ikke tale om at sende girokort ud fra den ene dag til den anden. Parterne er angiveligt indstillet på at vente til 2012, hvor der igen skal skiftes til nyt digitalt sendeformat, MPEG4, og hvor mange af de nye digitale tv-bokse atter vil være forældet, skriver Journalisten.dk.

Det vil således være et strategisk og teknisk godt tidspunkt at indføre brugerbetalingen, lyder ræsonnementet. Og så har man også bedre tid til at forklare det over for forbrugerne.

Hvis TV 2 skulle komme i økonomisk medvind i årene frem mod 2012, kan man vælge at begrænse brugerbetalingen. Men umiddelbart menes det ikke at være realistisk.

Samtidig skulle det være sikkert, at et salg af hovedsædet i Odense ikke længere er på tale.

Carina Christensen (K) og medieordførerne vil senere i denne uge mødes for at strikke den endelige redningsplan for TV 2 sammen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen