Berlingske Business

TV 2 satser på ny TV-kanal til erhvervsinteresserede

tv 2
Tirsdag morgen får Danmark en ny, digital kanal, der skal dække erhvervslivet. Bag kanalen står TV 2, der vil skabe en pendant til TV 2 News for de erhvervsinteresserede.

TV 2 lancerer en ny, digital kanal, der skal dække erhvervslivet. Målgruppen er næsten alle, siger redaktøren.

Tirsdag morgen får Danmark en ny, digital kanal, der skal dække erhvervslivet. Bag kanalen står TV 2, der vil skabe en pendant til TV 2 News for de erhvervsinteresserede.

Kanalen vil kun være at finde på internet, hvor interesserede seere kan se den på mobile enheder eller streame den til fjernsynet.

»Målgruppen er alt fra professionelle erhvervsfolk til sådan nogle som mig, der er interesseret i, hvordan det går i erhvervslivet. Hvordan de forvalter vores pensioner, driver vores arbejdspladser og hvad de nye trends er,« siger nyhedschef Jacob Nybroe, der er ansvarlig for den nye kanal.

26BUSTV-2-Sport-gaar-i-luft.jpg

Han fortæller, at den målgruppe tæller omkring 650.000 danskere, og at kanalen gerne skal have fat i »en del af dem«.

Medierne i Danmark har opnormeret markant inden for erhvervsdækningen de seneste år. I 2014 startede JP/Politikens Hus mediet Finans og senest købte det Børsen for 800 millioner kroner.

Samtidig er Berlingske Media aktive med business.dk, DR har hyret ind på erhvervsfronten, og en stribe nichemedier under Watch-brandet er kommet til.

Merete Eldrup, administrerende direktør for TV2.

Jacob Nybroe er dog ikke i tvivl om, at der er plads til kanalen.

»Vi synes, at vi er bedre til at lave tv end de fleste. Vi har gjort det i 28 år og har en storesøster, der hedder TV 2 News. Da de startede, manglede der heller ikke politisk dækning i Danmark, men de har fået stor betydning for det felt. Den position vil vi gerne have på erhverv. Og så mener vi, at tv kan noget, når det kommer til at lære mennesker at kende, som skrift ikke kan,« siger Jacob Nybroe.

TV 2 Business, som kanalen hedder, vil ikke kunne ses på almindeligt TV, men kun på internettet og via en særlig app til mobiltelefoner.

»Det har vi valgt, fordi det betyder, at kun tre af vores 30 ansatte skal stå for det tekniske. Resten kan bruge tiden på at lave godt indhold. Og så er streaming mere og mere brugt. Vi kan se, at mens det går ned ad bakke for traditionelt TV, så går det frem her,« siger Jacob Nybroe.

Ansvarshavende Chefredaktør på Berlingske Tom Jensen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen