Berlingske Business

TV 2-direktør: Ingen strålende sol

TV 2-direktør: Ingen strålende sol - 1

Godt en uge efter at politikerne vedtog en redningspakke for TV 2, melder adm. direktør om svigtende reklameindtægter i januar. Ny sparerunde kan blive nødvendig.

Som Berlingske Business tidligere har beskrevet har adm. direktør Merete Eldrup overfor politikerne forpligtet sig til at gennemføre yderligere besparelser til gengæld for den økonomiske redningsplan, der blev vedtaget forrige fredag.

Nu truer en svag start på annonceåret med at ødelægge hendes forhåbninger om løbende effektiviseringer.

»Vi må se, hvor hårdt krisen rammer, når der er gået nogle måneder. Men lige nu ser det ikke godt ud. Alle holder igen på deres markedsføringsbudgetter, så der er ingen strålende sol her i januar,« siger Merete Eldrup til journalisten.dk. Hun håber stadig at kunne undgå større fyringsrunder, som den hun gennemførte i sidste forår.

»Jeg har lovet, at vi løbende vil effektivisere. Men det er endnu for tidligt at sige, hvad der kommer til at ske for os. Det kommer an på, hvordan året går. Men den almindelige krise rammer i allerhøjeste grad os,« siger Merete Eldrup til Journalisten.dk.

Politikerne blev sidste fredag enige om at tillade brugerbetaling på TV 2 fra 2012, så kanalen fremover bliver mindre afhængig af udviklingen på reklamemarkedet. Samtidig får TV 2 mulighed for yderligere statslån, hvis eller EU-Kommissionen godkender redningsplanen. TV 2 har til gengæld forpligtet sig til at holde et skarpt øje på omkostningerne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen