Berlingske Business
11:25Europæiske aktier falder, mens spansk krise eskalerer

Turistkampagne på tuborgsk

tuborg

En ny kampagne fra VisitDenmark i Sverige sender Stig Helmer fra 80ernes biograffilm "Selskabsrejsen" på tegneseriebesøg i Danmark. Det bringer glade minder om en reklameklassiker fra Tuborg. Sylvester Hvid & Co er bureauet bag.

- Du Perikles, kan du sige mig - hvornår smager en Tuborg bedst? spørger vagabonden Alkibiades og får det velkendte svar ”Hver gang!”.

Ordvekslingen i reklametegningen, skabt af Storm P. og trykt første gang i 1950, er nok velkendt for de fleste danskere, og nu dukker de berømte ord - eller i hvert fald nogle der ligner - op i en ny reklamekampagne.

Dog ikke fra Tuborg, men fra turisme-organisationen VisitDenmark, der gerne vil minde svenskerne om alle de gode tilbud og oplevelser, en dansk kystferie byder på. Det skriver Markedsføring.dk.

grøn kaffe

I kampagnen tager den populære karakter Stig Helmer, kendt fra 80’ernes biograffilm ”Selskabsrejsen”, turen over Sundet til Danmark. Her rejser han rundt i et tegneserieunivers, og når han stiller han de lokale danskere en variation af spørgsmålet ”Ursäkte, men när er Danmark som bäst?”, bliver han alle steder mødt med svaret ”Hvergang”.

En vending, som er inspireret af den kendte Tuborg-reklame, som også er populær i Sverige.

- Svenskerne har et kærlighedsforhold til Danmark, som går langt tilbage. Men som i alle forhold gælder det om at bevare gnisten, og med vores nye kampagne vil vi netop minde svenskerne om, hvorfor de i så mange år har rejst til Danmark. Nemlig fordi Danmark altid byder på et glædeligt gensyn. Her er det de små ting, der giver de store oplevelser, siger markedschef Peter Krusborg i VisitDenmark Sverige.

Med Stig Helmer som hovedperson i det tegnede univers er det ideen, at kampagnen skal formidle netop den humoristiske og afslappede stemning, som svenskerne kan lide ved Danmark. Sriver Markedsføring.dk.

USA/

Både via selve Stig Helmer-figuren, men i ligeså høj grad ved hjælp af ”bagtæppet” i tegningerne, der fortæller historien om Danmark gennem fjollede bipersoner og gakkede handlinger.

Kampagnen, som Sylvester Hvid & Co har været bureaupartner på, gennemføres i samarbejde med Færgen A/S, Öresundsbron, Scandlines Helsingør-Helsingborg og Stena Line, og målgruppen er børnefamilier og voksne par i Syd- og Vestsverige.

Den satses på flere forskellige platforme: Outdoor, online videoreklamer, bagsideannoncer i husstandsomdelte magasiner og biografreklamer. Plus at kampagnen også kører ud gennem VisitDenmarks og partnernes egne kanaler: Nyhedsbreve, Facebook m.v.

Kold tyrker til lægers idé om dyrere sprut Lægeforening vil s

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen