Berlingske Business

Trængsel på content-markedet

conent
Foto: Iris

En relativt ny aktør i Danmark, TheOutplay, har vundet retten til at distribuere kvalitetsindhold fra Thomson Reuters-tjenesten. En ny forretningsmodel sikrer udbredelsen. ”Gratis er godt,” hedder den.

Der er trængsel på mediemarkedet, og nu kommer en ny aktør på det danske marked, oven i købet med et særdeles seriøst indhold.

Det drejer sig om Thomson Reuter-tjenesten, der leverer artikler og videoer inden for business, finance, innovation, teknologi, underholdning og også de mere "lette" nyheder, skriver Markedsføring.dk.

Og det er den relativt nye aktør på det danske marked, TheOutplay, der har opnået retten til at distribuere dette fornemme content. Udover Thomson Reuters egen-producerede indhold, indeholder aftalen også adgang til indhold fra NBC, ITN, de to australske medier ABCNews og CBS.

– Denne aftale sætter TheOutplay på verdenskortet som en stærk kilde til seriøst nyhedsindhold. Vi er stolte over partnerskabet og er glade for at kunne tilbyde vores publishers endnu mere indhold af højeste kvalitet, siger Simon Kvist, der er TheOutplays nordiske markedsdirektør.

Men hvorfor går TheOutplay, der er en videodistributionsplatform for publishers og annoncører, ind på et meget konkurrencepræget marked?

– Baggrunden for aftalen er, at vi udover selve indholdet tilbyder publishers automatiserede "recomendation widgets", der forøger udgivernes video inventar og omsætning fra video.

– Den skalerbarhed, der er indbygget i vores produkter og vores internationale dækning gør os til en interessant partner for Thomson Reuters. Vi når længere ud med deres indhold, end de ellers selv ville magte det.

hund

– Ikke alene giver aftalen muligheder for os som distributør i Norden, men også i andre markeder som England, Rusland, Spanien, Sydamerika og Mellemøsten giver dette os nye muligheder, eftersom Thomson Reuters har sprogtilpassede indholdspakker i disse regioner, slutter Simon Kvist til Markedsføring.dk.

Hvad koster det så?

Ingenting, bortset fra at man skal have en relevant tjeneste, fx et medie-site, og at man skal afsætte space til TheOutplays videoafspiller, der så sender fx Thomson Reuter indholdet ud på sitet.

TheOutplay, Thomson Reuter og partneren – altså dig – deler så indtjeningen fra de pre-rolls, der måtte ligge der. Hvis den slags tjenester vinder udbredelse, er den traditionelle medie-forretningsmodel med ét site kun med eget-produceret indhold for alvor udfordret.

Interesserede kan læse meget mere her.

FRANCE-ECONOMY-AGRICULTURE-FAIR

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen