Berlingske Business

To hundefilm storhitter på nettet

hund

En reklamefilm for Purina-dyrefoder er nærmest eksploderet på nettet. Også en anden hundefilm får en del opmærksomhed lige nu. Se begge film her.

Dyrefoder-brandet Purina gjorde sig tidligere på året bemærket i Super Bowl-reklamesammenhæng med en film for Friskies kattemad.

Nu er Purina igen reklame-aktuel - og igen sammen med Buzzfeed - med en film for hundemads-brandet Puppy Chow, skriver Markedsføring.dk.

Og ja: Enhver ved, at dyr med pels er et hit i reklamefilmsammenhæng, men denne film om en hundeejer og han nye hvalp har nærmest fået nettet til at eksplodere, siden den dukkede op for en god uges tid siden.

31busrynke.jpg

Den er ifølge Viral Video Charts delt over 2,3 mio. gange siden da, hvilket er stort set samme antal delinger, som Budweisers voldsomt populære Super Bowl-film ”Lost Dog” fra januar. I tilgift er den ifølge samme site set over 60 mio. gange på diverse platforme på nettet.

Ud over filmen har Purina også oprettet et nyt, næsten magasinagtigt, website ”Puppyhood”, som giver gode råd til hvalpeejere om gåture, pasning, adfærd, træning osv.

- Et brand skal jo ikke bare være et produkt. Det, vi byder ind med her, er brugbar viden, ekspertise og merværdi, siger Marcus Fong, der er brand manager, digital communications, hos Purina til digiday.com.

En true story

Hundemads-reklamen er dog en hel del mere ”brandet” end en syv minutter lang og meget rørende film, der også skaber stor opmærksomhed på nettet lige nu, skriver Markedsføring.dk.

Det drejer sig om ”Denali” - en beretning om fotografen Ben Moon og hans hund, der har givet navn til filmen.

Historien handler om, hvordan de to - fotografen og hans hund - har hjulpet hinanden gennem livet: Først gennem en svær sygdomsperiode for Ben Moons vedkommende, og nu, gennem hans trofaste, firbenede følgesvends sidste tid.

Filmen er ikke som sådan en reklame, men den er finansieret af en række outdoor- og sports-brands: herunder Patagonia, Ruffwear og Snow Peak.

Se de to film her.

Purina

Denali

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen