Berlingske Business

Tjeep er en mavepuster for det danske telemarked

TDC
Det danske telemarked bliver udfordret af et nyt teleselskab - Tjeep, der har et meget lavt prispunkt, og det er absolut ikke en positiv nyhed for de teleskaber, der opererer på det danske marked. Især teleselskabet TDC vil blive ramt af den nye spiller. Foto:

Det danske telemarked bliver udfordret af et nyt teleselskab - Tjeep, der har et meget lavt prispunkt, og det er absolut ikke en positiv nyhed for de teleskaber, der opererer på det danske marked.

Sådan lyder vurderingen fra Michael Friis Jørgensen, der er chefaktieanalytiker hos Alm. Brand Markets.

- Det er en mavepuster for telemarkedet, hvor fokus lige nu er at hæve priserne. Det er selvfølgelig aldrig er rart at få en konkurrent ind, der sætter sig i det her prisleje, forklarer Michael Friis Jørgensen til Ritzau Finans.

Ifølge aktieanalytikeren kan de lave priser gøre ondt på teleselskabernes forsøg på at hæve priserne.

- Det er lykkedes med at hæve priserne ifølge de første indikationer fra privatmarkedet, og den her nyhed kan ruske op i det. Det vil skabe usikkerhed om den retning, man har sat på at hæve priserne på de billigste abonnementer, forklarer aktieanalytikeren.

pix-Tjeep

Især teleselskabet TDC vil blive ramt af den nye spiller på markedet.

- TDC har en enormt presset indtjening og bliver hovedsageligt ramt af det her. Vi skal selvfølgelig lige se mere på produktet, før vi kan sige, hvor farligt det er, men det kan gøre det svært for de store teleselskaber at fortsætte med at hæve prisniveauet, siger han.

Michael Friis Jørgensen vurderer prispunktet til at være meget lavt sammenlignet med resten af markedet, og han mener, at der vil blive holdt kraftigt øje med Tjeep.

pix-TDC-facade

- Prispunktet ser rigtig billigt ud, og det ligner, at de vil prøve rykke det ned til der, hvor kunderne flytter. Og begynder kunderne at flytte rundt på det her tilbud, så er man nødt til at reagere.

Aktieanalytikeren vurderer, at nyheden om det nye teleselskab vil pressen aktien en lille smule ned onsdag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen