Berlingske Business

Tivoli går nye marketingveje

BT
Tivoli åbner deres nye forlystelse Aquila fredag d. 5. april 2013 Foto:

Tivoli udvider marketing-palletten med en konkurrence for folk med stærke maver, der fortælles om på Tivolis egne kanaler og via sociale medier. ”Målet er at få skabt større engagement omkring vores forlystelser”, fortæller Tivolis marketingchef Thomas Erichsen.

Tivoli går nu nye marketing-veje for at at øge besøgstallet i den gamle forlystelseshave i hjertet af København, skriver Markedsføring.dk.

Det sker via en konkurrence, en såkaldt forlystelsesmarathon. Vinderen findes ved en stor finale d. 10. september, men inden da er gået fire konkurrencedage, hvor to vindere findes pr. gang. Den første konkurrence afholdes om en uge.

Det kræver både vovemod og en stærk mave at deltage, da vinderene bliver dem, der kører flest ture samt vinder indlagte udfordringer i forlystelserne Rutschebanen, Aquila, Dæmonen eller Snurretoppen.

Før og under de fire forlystelsesmarathons og gennem selve finalen optager Tivolis filmhold begivenhedernes gang, hvor der bliver mulighed for at følge med på Tivoli TV samt på Instagram, Facebook og Twitter.

Joachim Knudsen, marketingdirektør McDonald's.

- Forlystelses-fans, der udfordres udover deres grænser er engagerende tv, der taler til følelserne. På vores tv-station vil man kunne følge kombattanterne samt løbende få kommentarer fra dem, fortæller Torben Plank, pressechef for Tivoli.

- Der bliver tale om live-streaming, der underbygges af aktiviteter på Facebook, Twitter og Instagram. Det er første gang vi forsøger os i den genre – og jeg kan næste ikke vente på, at vi kommer i gang, fortsætter han.

conent

Indhold & engagement

Ifølge Thomas Erichsen, marketingchef i Tivoli, er formålet også at lave en kampagne, der kan køre gennem hele sommersæsonen og engagere potentielle Tivoli-gæster via forlystelsesparkens egne kanaler og på sociale medier.

-  Vi har nogle rigtig stærke platforme på Facebook, Instagram, Youtube og dialog og det er dem vi gerne vil udnytte i denne sammenhæng., siger han.

- Fordelen ved denne tilgang er, at vi får skabt en masse interessant indhold, som vi kan dele og bruge til at skabe opmærksomhed og interesse for vores forlystelser. Vi bruger materialet fra det ene marathon til at rekruttere til det efterfølgende og ønsker på den måde at vedholde interesen og engagementet hos vores årskortholdere og fans. Der er tale om det første initiativ i et langt sejt træk, siger Thomas Erichsen.

Tivoli håndterer selv hele indsatsen, bortset fra de tilknyttede YouTube-film, som du kan se en af herunder. Dem står Electric Park bag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen