Berlingske Business

Tinder og Forbes hooker op

USA/
Skuespillerinden Blake Lively Foto:

Finansmediet Forbes og dating-appen Tinder udvikler nu en eksklusiv app for karrierenetworking.

Der er kærlighed i luften mellem Forbes og Tinder.

Finansmediet Forbes annoncerede nemlig i mandags, at det lancerer en networking app med hjælp fra Tinder.

Og ja, også i den nye app kan man også swipe til højre - men her for at finde ud af, om andre brugere er klar på en drink for at tale forretning.

»Tinder forbinder mere end ti millioner mennesker hver dag, og det er spændende at se vores teknologi blive brugt til forretningsnetworking,« Sean Rad, co-founder og præsident for Tinder

DEL CITAT

Det er dog ikke alle, der kan få adgang til den nye eksklusive app. Den er nemlig kun åben for dem, der befinder sig på Forbes' »30 Under 30«-liste, hvilket er magasinets årlige top 30-liste over de største meningsdannere indenfor bl.a. medier, finans, forbrugerteknologi, naturvidenskab og politik.

Indtil videre er der 2.000 medlemmer i den klub, blandt andre skuespillerinderne Blake Lively og Emma Watson, Snapchat-grundlæggeren Evan Spiegel og rådgiver fra det hvide hus R. David Edelman.

Gates

»Forbes’ »30 Under 30«-liste vil bringe de mest indflydelsesrige og succesrige unge entreprenører og gamechangere sammen. Appen er et værktøj, vi har udviklet for bedre at kunne forbinde, bemyndige og mobilisere dette netværk for at kunne hjælpe med at ændre verden,« udtaler Salah Zalatimo, som er ansvarlig for mobilprodukter for finansmediet til selvsamme.

Appen har en forretningsnetworking feature, som er skabt af Tinder. Den vil inkludere en oversigt, en social medie-platform til at dele links og stille spørgsmål på samt en beskedfunktion. Og dette er første gang Tinder er indgået i et samarbejde med et andet brand.

Kjeld Kirk Kristiansen

»Tinder forbinder mere end ti millioner mennesker hver dag, og det er spændende at se vores teknologi blive brugt til forretningsnetworking,« udtaler Tinders co-founder og præsident, Sean Rad, til Forbes.

Hvis du undrer dig over, om disse berømte og succesfulde unge mennesker, som stort set alle er millionærer, har brug for hjælp til at networke, har Salah Zatimo svaret følgende til mediet Mashable: »Disse unge succesfulde entreprenører har stærke netværk rundt om dem, men de er ikke nødvendigvis forbundet til folk, som er udenfor deres eget netværk.«

Sidste år var begge Tinders grundlæggere Sean Rad og Justin Manteen på Forbes' »30 Under 30«-liste, så allerede der startede forholdet mellem forretningsmediet og datingappen.

Daniel

Tinder kom på markedet i 2012, har mere end 50 millioner medlemmer verden over og gør i øjeblikket klar til at blive børsnoteret i en gruppe sammen med bl.a. Match.com senere i år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen