Berlingske Business

Thyrring-reklame booster bilsalg

thyrring

En omdiskuteret reklamefilm med Thorkild Thyrring i hovedrollen ti-doblede salget af Renault Twingo. Det er salgsdirektøren hos Danmarks største bilforhandler ”helt pænt tilfreds med”, og en ny reklamefilm er klar. Se den her.

Da Danmarks største bilforhandler, Ejner Hessel, i februar gik i luften med virksomhedens første tv-kampagne, gik det ikke stille for sig, skriver Markedsføring.

Bl.a. hos Markedsføring – og i de sociale medier – blev tv-reklamen diskuteret livligt.

Ikke mindst fordi blikfanget i filmen var Thorkild Thyrring, som er en person, der i den grad forstår at dele vandene.

Nu er Ejner Hessel klar med opfølgeren, og der er derfor blevet tid til at evaluere den foreløbige effekt af den første reklamefilm.

Da Ejner Hessel gik i luften med filmen, var det med tre målsætninger for øje, lyder det i en pressemeddelelse:

  • At opnå højere kendskab til at Hessel ikke kun er Mercedes-Benz-, men også bl.a. Renault-forhandler
  • At opnå højere kendskab til Hessel på Sjælland
  • At øge salget af Renault Twingo

Salg af Twingo ti-doblet

Hessels salgsdirektør Kim Melsen gør status sådan her:

- Vi har positivt travlt i øjeblikket, og det på flere fronter. Helt konkret har vi i kampagneperioden ti-doblet salget af Renault Twingo hos Hessel, hvilket sætter en streg under at vi er meget mere end Mercedes-Benz, og det er vi – sagt på midtjysk – helt pænt tilfredse med, siger han.

- I forhold til at få os stærkere placeret på det sjællandske landkort, oplever vi også betydelig fremdrift. Det er derfor heller ikke tilfældigt, at Ejner Hessel for få uger siden købte Bilias afdeling på Roskildevej i Albertslund. Her fra vil vi fra 1. juni forstærke indsatsen over for de storkøbenhavnske Renault-kunder med både salgsafdeling og værksted, fortsætter Kim Melsen.

Ny film torsdag

Det næste spot i rækken får premiere på tv torsdag, og det er endnu engang Hessels reklamebureau Integral, der står bag.

- Opgaven er klar, så vi fortsætter arbejdet med at øge kendskabet til Hessel, og så skal der ellers sælges nogle biler – denne gang er det Renault Clio det handler om. Der er egentlig ikke så meget hokus-pokus over det, siger bureauets direktør Casper Janns.

Thorkild Thyrring spiller igen en rolle i spottet. Nu er Hessel kendt for jysk snusfornuft og en jordbunden stil – og det er jo ikke helt, hvad Thorkild Thyrring er kendt for...

- Nej, det er i den grad modsætninger der mødes, men modsætninger kan stadig finde hinanden over en god bilsnak og excellent service. Thorkild behøver jo ikke nærmere introduktion og er åbenlyst en mand, der deler vandene, men selv de mange, der elsker at hade ham, lytter, når han begynder at fortælle. Ikke mindst om damer og biler. Her holder vi os dog til det med bilerne, slutter Casper Janns.

Du kan se den ny Thorkild Thyrring-film, der går på tv fra torsdag, og den oprindelige her.

Den nye

Den gamle

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen