Berlingske Business

SuperBrugsen får viralt julehit

superbrugsen
Skærmdump fra SuperBrugsens reklamefilm. Se den i bunden af artiklen.

Dagligvarekæden SuperBrugsen er i luften med en julet reklamevideo instrueret af Thomas Willum Jensen, som på få dage er blevet vist næsten 75.000 gange på YouTube. Reklamebureauet Republica står bag.

Fire rensdyr, en julemand, en halv kane og skjult filmhold. Det er ingredienserne i opskriften på SuperBrugsens »grove« julespøg, en viral julekampagne i prankvertising-genren, skabt i samarbejde med reklamebureauet Republica.

Bureauet står sammen med instruktør Tomas Villum Jensen bag julefilmen, der er langt fra de traditionelle reklamefilm i dagligvarebranchen, som oftest kredser om knaldtilbud på juleand, medister, rødkål og andre julesager.

dansk supermarked

Og danskerne kan tilsyneladende lide denne tilgang. Kampagnen er i hvert fald i løbet af få dage blevet vist næsten 75.000 gange på YouTube. På de sociale medier bliver filmen også delt flittigt.

»Det er et skønt eksempel på, at det sagtens kan lade sig gøre at finde frem til forbrugernes hjerte med andet end traditionel tilbudsreklame. Og et godt eksempel på, hvad der kan ske, når man tør slippe tingene fri på de sociale medier. Det kræver mod og en noget utraditionel tankegang, men det er bestemt ikke sidste gang, vi kaster os ud i den slags,« lyder det fra onlinechef i SuperBrugsen, Martin Dalsgaard, i en pressemeddelelse.

fakta

Se filmen herunder:

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen