Berlingske Business
11:11Byggeri af Danmarks største havmøllepark sættes i gang

Store TV-selskaber og forlag tilbyder ly fra Youtube-storm

DOUNIAMAG-FILES-BRITAIN-US-INTERNET-GOOGLE-ADVERTISING
Arkivfoto. Store tv-selskaber og forlag positionerer sig selv som »sikre havne« fremfor annoncering på Youtube og andre Google platforme. Foto:

Store TV-selskaber og forlag positionerer sig selv som »sikre havne« frem for annoncering på Youtube og andre Google platforme.

I løbet af de seneste to uger er en boykot af annoncering i Google-medier gået globalt. Boykotten startede i England og spredte sig globalt, da købestærke marketingfolk hos blandt andet Coca-Cola, Volkswagen med flere stoppede samarbejdet med Youtube og Google efter en lang række rapporter om annoncer, der vises ved siden af ekstremistiske og nedsættende videoer. Google har offentligt undskyldt og har lavet ændringer i sin politik for annoncering.

Det skriver Financial Times.

pix-YouTube

»Hver gang nogen har et problem, er det en andens forretningsmulighed. Og hvis nogen kan få gavn af virksomheder på udkig efter et sikkert annonceringsmiljø, så er det os,« siger Peter Naylor, leder af annoncesalg hos Hulu, som er en videostreamingsservice, der er ejet af Walt Disney, 21st Century Fox, Comcast og Time Warner.

Det digitale reklamemarked er eksploderet. I USA konkurrerer det nu med de 70 mia. dollar, som årligt bruges på TV-reklamer. Marketingfolk er meget opmærksomme på, hvordan deres penge bliver brugt, hvem der ser reklamerne og hvor reklamerne dukker op online.

pix-YouTube

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen