Berlingske Business

Star Tour kopierer succes-reklame

trope ø

Star Tour har ladet sig inspirere af en succesrig »Verdens bedste job«-kampagne fra 2009. Nu er det »Danmarks bedste job«, det gælder,

»Rejsende kaffe- og vintester«, kan en dansker snart kalde sig.

Star Tour har nemlig slået en stilling op, hvor den rigtige kandidat får lejlighed til at rejse til solrige rejsemål for at teste en ny kaffe- og vinbar, der serverer lokal mad og drikke. Stillingen er ifølge Star Tour så attraktiv, at den kan kaldes »Danmarks bedste job«.

Inspirationen kommer fra en succesrig reklamekampagne fra Queensland Tourism Board, der i 2009 lancerede »Verdens Bedste Job«, hvor én heldig person blev ansat til at passe på en lille ø i Australien. En kampagne, der bl.a. blev hædret ved VM i reklame, Cannes Lions.

31busrynke.jpg

Har fået OK fra Queensland

Star Tour har i øvrigt fået Queenslands velsignelse og et held og lykke med på vejen.

»Vi kalder stillingen for Danmarks bedste job, fordi det indeholder alle danskernes yndlingsingredienser i form af rejser og god mad og drikke. Det er en god måde at få danskerne til at tale om mad, kaffe og vin på rejsen, der er et område, som vi fokuserer på,« fortæller Nikolai Johnsen, pressechef i Star Tour.

Selv om stillingen er attraktiv, understreger Star Tour i jobopslaget, at der vil være en del hårdt arbejde forbundet med stillingen, og at man skal være klar til at tage på udflugter til vingårde og deltage i for eksempel ouzo-smagninger.

skytte

Vinderen skal rapportere tilbage til de 200.000 danskere, der følger med på Star Tours sociale medier som Facebook og Instagram.

»Vi giver jobbet til en helt almindelig dansker. Jeg kan forestille mig, at det bliver en kroejer, en blogger, en pølsemand eller en ansat i delikatesseafdelingen. Men den rigtige kandidat skal være god til at udtrykke sig, og det er også en fordel, hvis man er skrap på de sociale medier,« slutter Nikolai Johnsen.

Kabinepersonalet i SAS har nedlagt arbejdet

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen