Berlingske Business

Spotify dominerer musikmarkedet med 140 mio. brugere

Streaming sparker musikbranchen fremad
Spotify har på baggrund af den seneste vækst over 140 mio. brugere globalt. Foto:

Spotify oplever en hurtig vækst i antallet af brugere, og streamingtjenesten er markedsleder inden for digital musik foran giganter som Apple og Amazon. Spotify har nu over 140 mio. brugere globalt.

Det skriver Independent.

Alene det seneste år har Spotify oplevet en stigning på 40 mio. brugere. Dog har selskabet ikke offentliggjort hvor stor en andel af brugerne, der er betalende abonnenter, men selskabet melder ud, at antallet i marts havde rundet de 50 mio. Apple annoncerede tidligere denne måned, at Apple Music har rundet 27 mio. abonnenter.

For nylig forsikrede Spotify investorerne om, at selskabet har planer om at blive børsnoteret, efter at selskabets medstifter Martin Lorentzon i svensk radio udtalte, at det blot var rygter, at Spotify vil noteres på New Yorks børs.

Spotifys popularitet betyder, at kunstnere ikke længere kan ignorere platformen. Taylor Swift sluttede i sidste uge sit tre år lange boykot af tjenesten, og i 2015 blev al Beatles' musik lagt ud på Spotify og andre streamingsites efter længere tids modstand.

ENTERTAINMENT-US-F1-TAYLOR SWIFT

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen