Berlingske Business
17:29Business Live siger tak for i dag og på gensyn i morgen

Sponsormillioner vælter ind hos FC København

fck-og-hobro-paa-vej-mod-norma
PLUS-historie. Efter en vaklende start er FCK nu ubesejret i fem superligakampe i træk og er kun syv point fra FCM på førstepladsen. Hobro er uden sejr i seks kampe. (se Ritzau historie 270600) Hobro IK - FC København, Superliga, DS-Arena, Hobro : FCKs Youssef Toutouh har scoret til 2-0. (Foto: Henning Bagger/Scanpix 2014)

FC København scorer hæsblæsende vanvidsbeløb i sponsorindtægter og kan runde 250 millioner kroner.

Vinter forbindes normalt med kulde og sne, men der har været en varm og tung regn af millioner over Østerbro og FC København de seneste uger.

Det er ingen hemmelighed, at mere end én klub rundtomkring i Superligaen kæmper med at finde sponsoropbakning, men den udfordring har Superligaens nummer to tilsyneladende ikke. For nok er der otte point op til FC Midtjylland på førstepladsen, men målt i kroner og ører troner københavnerne højt over resten af feltet.

Ifølge BTs oplysninger har FCKs kommercielle niveau fra det sene efterår, hen over december og frem til nu gjort det muligt at lukke sponsoraftaler af forskellig varighed for omkring 250 solide danske millioner kroner.

pix_agger

Alene klubbens fire tunge sponsorer, Telia, Carlsberg, Unibet og Jyske Bank tegner sig med forskellige sponsorpakker og aftaler af varierende længde for 200 millioner kroner. Hertil kommer det øvrige sponsorkabinet med cirka 50 mio. kr., og alt efter præstationerne i Superligaen og Europa League kan beløbet stige. Det gør FCK til nummer ét i Norden i disciplinen sponsorindtægter.

Vinterens travlhed giver naturligvis tilfredshed på direktionsgangen.

»De kommercielle aftaler, en klub er i stand til at indgå, afspejler en fodboldklubs markedsværdi og potentiale. Vi er naturligvis rigtigt stolte over den dokumenterede interesse, der er for at være en del af FC København – også i en tid, hvor markedet ellers ikke har det let,« siger administrerende direktør Anders Hørsholt og tilføjer:

»Store internationale brand viser deres tro og tillid til os ved at indgå store og længerevarende samarbejdsaftaler. Det forpligter os naturligvis og heldigvis, men samtidig bekræfter det os i, at vi leverer på meget højt niveau kommercielt.«

Pix-Britney

Ifølge BTs informationer vil alene den femårige forlængelse af hovedsponsoraftalen med Carlsberg, der nu løber frem til 2021, sende over 100 millioner kroner i retning af FC København i løbet af aftaleperioden.

FC København åbner forårssæsonen på søndag mod FC Vestsjælland.

06BUSlandsholdet.jpg

21BUSsvoemning1.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen